Szkolenie

Asertywność i rozwój osobisty

Program warsztatu – Asertywność i rozwój osobisty:

1. Czym jest, a czym nie jest asertywna komunikacja?

  • Co to znaczy zachowywać się asertywnie?
  • Z czym mylimy asertywność? (postawy: uległa, agresywna, manipulacyjna, asertywna)
  • Jakie zachowania wspierają a jakie przeszkadzają nam w byciu asertywnym?
  • Co mogę zyskać zachowując się w sposób asertywny?

2. Postawy kształtujące zachowania asertywne

  • Jakie pozycje życiowe przyjmujemy i jaki mają wpływ na nasze zachowania i postawy? – elementy analizy transakcyjnej
  • Postawa wygrany-wygrany i jej rola w budowaniu asertywnej komunikacji

3. Jak dbać o swój rozwój osobisty, budować pewność siebie i dlaczego to jest ważne?

  • Jak nauczyć się być asertywnym i zadbać o pewność siebie w relacjach z Klientami i współpracownikami?
  • Mój autoportret – analiza SWOT mocnych stron i obszarów do rozwoju
  • Jak wykorzystać swoje zalety?
  • Jak konstruktywnie postrzegać własne wady?

4. Konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w oparciu o dialog NVC – czyli jak agresję i konflikt przekuć w rozmowę

  • 4 kroki w Porozumieniu Bez Przemocy
  • Prowadzenie rozmowy zgodnie z zasadami NVC
  • Komunikaty blokujące komunikację

5. Sytuacje trudne – jak radzić sobie z negatywnymi emocjami, stresem i kryzysem?

  • Panowanie nad emocjami – jak kontrolować i wyrażać emocje?
  • Subiektywne oblicze emocji – jak zmieniać złe emocje w dobre?
  • Praktyczne sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych
  • Nie taki kryzys straszny… – czym jest sytuacja kryzysowa i jakie płyną z niej korzyści?

6. Asertywna informacja zwrotna – czyli jak sprawić, by ludzie przyjmowali ‘krytykę’ i modyfikowali swoje zachowania

  • Komunikat JA – udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
  • FUKO i FUKO+, czyli metoda przekazywania trudnych informacji z jednoczesnym dbaniem o relacje

7. Asertywna pochwała

  • Wyrażanie uznania
  • Docenianie, chwalenie, nagradzanie
  • Jak asertywnie przyjmować pochwały i wyrazy uznania?

8. Asertywna obrona – sposoby radzenia sobie z atakiem, manipulacją i agresją

  • Reagowanie na krytykę
  • Technika obrony przed manipulacjami
  • Sposoby reagowania na zachowania agresywne: m.in.: Technika Jujitsu, Otwartych drzwi, Zdartej płyty

9. Asertywna odmowa

  • Stawianie granic w kontaktach z innymi
  • Jak i kiedy mówić NIE
  • Komunikacja z ramy rozwiązania

10. Asertywne rozliczanie zadań

  • STAR – jako technika rozliczania zadań /lub obrona przed atakiem
  • 7 step Coaching Model – rozliczenie zadania w 7 krokach
 

Korzyści dla uczestników szkolenia Asertywność i rozwój osobisty:

  • Zrozumiesz mechanizmy wyzwalające i blokujące zachowania asertywne
  • Zidentyfikujesz swoje mocne strony i ograniczenia w obszarze zachowań asertywnych
  • Nauczysz się wykorzystywać techniki asertywnego zachowania umożliwiające radzenie sobie w sytuacjach trudnych
  • Poznasz sposoby egzekwowania swoich oczekiwań I dzielenia się informacją zwrotną
  • Dowiesz się jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty unikając zachowań agresywnych
  • Nauczysz się asertywnie wyrażać swoje przekonania
  • Nauczysz się odmawiać bez poczucia winy i burzenia relacji
  • Zwiększysz efektywność osobistą w zakresie poczucia własnej wartośc

Opinie o szkoleniu "Asertywność i rozwój osobisty"

5/5

Bardzo dobra relacja uczestników i trenera, atmosfera w której każdy był otwarty i mówił o swoich potrzebach. Świetne scenki, które pomogły nam ćwiczyć postawę asertywną.

Agnieszka Nogal
Idea Money

5/5

To szkolenie przyniesie mi realne korzyści w pracy i w życiu osobistym. Relacje zbudowane przez trenera z uczestnikami była świetna. Sposób prowadzenia szkolenia przez trenera bardzo mi odpowiadał, był bardzo profesjonalny.

Katarzyna Ciarkowska
Starszy Specjalista- Biuro Audytu Wewnętrznego | ARM

5/5

Bardzo dobra atmosfera szkolenia. Szkolenie prowadzone w ciekawy sposób, była energia i refleksja. Dowiedziałam się, że asertywność to bardzo szerokie pojęcie. Zrozumiałam jak ważne jest: słuchanie, wyrażanie swoich potrzeb, podejmowanie właściwych decyzji i nieocenianie.

Jolanta Kraska
Starszy Specjalista ds. rekrutacji | ZPUE