Szkolenie
Komunikacja międzypokoleniowa
BB, X, Y, Z– komunikacja międzypokoleniowa i wykorzystanie potencjału wynikającego z różnic pokoleń w organizacji w praktyce
Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów reprezentujących różne pokolenia (X – Anna Krawcewicz i Z – Małgorzata Socik), co daje unikalną szansę na praktyczne odniesienie się do tematu, przećwiczenie i omówienie wszystkich ważnych kwestii z różnych perspektyw.
Program warsztatu Komunikacja międzypokoleniowa:
1. Otwartość na różnice międzypokoleniowe
- Charakterystyka pokoleń BB, X, Y, Z
- Z czego wynikają różnice (sytuacja społeczna, wychowanie, czas wolny, autorytety, rynek pracy, sytuacja zawodowa)
- Różne postrzeganie środowiska pracy (oczekiwania, cenione wartości, cechy idealnego pracownika, dostępność ofert pracy)
- Stereotypy na temat każdego z pokoleń – dużo mówią, generalizują, czy nie kłamią?
- Jak odróżnić etykietowanie utrudniające wzajemne zrozumienie i dialog vs. przydatny skrót myślowy?
2. Różne pokolenia i …
- Różne wartości
- Różne potrzeby
- Różne oczekiwania
- Różne sposoby komunikacji i motywowania…
3. Komunikacja między pokoleniami BB,X,Y,Z
- Najczęstsze przyczyny nieporozumień
- Czego w komunikacji oczekują ode mnie inne pokolenia?
- Blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowania
- Jak projektować i dostosować przekaz z uwzględnieniem różnic międzypokoleniowych?
- Informacja zwrotna w praktyce: feedback vs. feedforward
- Sytuacje trudne– asertywność w komunikacji
- Budowanie autorytetu poprzez adekwatną komunikację
4. Motywacja i zarządzanie (techniki i umiejętności) z uwzględnieniem specyfiki pokoleń BB,X,Y,Z
- Jak skutecznie wyznaczać cele i zadania?
- Co nas motywuje i jak możemy wpływać na motywację innych?
- Jak skutecznie z uwzględnieniem kompetencji dzielić zadania w zespole?
- Czy pokolenie Z jest trudne w zarządzaniu? Dlaczego zamiast „co mają robić”, mam mówić „po co mają coś robić”?
- Co i jak zrobić, żeby za chwilę nie brakowało nam pracowników?
- Rekrutacja X,Y,Z na czym zależy poszczególnym pokoleniom?
5. Budowanie współpracy i korzyści z wielopokoleniowych zespołów w organizacji
- Jak wzajemnie się uzupełniać w biznesie i stworzyć atmosferę efektywnej współpracy?
- Szybsze reagowanie i dopasowanie do zmieniającego się rynku pracy
- Zarządzanie konfliktami międzypokoleniowymi
- Dzielenie się wiedzą i lepsza wydajność dzięki połączeniu kompetencji
Korzyści dla uczestników i organizacji:
- Poznanie i zrozumienie charakterystyki poszczególnych pokoleń
- Lepsza komunikacja między pracownikami
- Zwiększenie umiejętności motywowania pracowników
- Poznanie zasad komunikacji z pracownikami reprezentującymi różne pokolenia
- Bardziej efektywna współpraca i satysfakcja osób zatrudnionych dzięki nabyciu umiejętności budowania lepszych relacji z przedstawicielami różnych pokoleń
- Poprawa procesów wewnątrz organizacji dzięki lepszemu przepływowi wiedzy w zespołach mieszanych.
W mediach
W Radiu dla Ciebie Anna Krawcewicz z Małgorzatą Socik opowiedziały o różnicach między pokoleniami na rynku pracy.