692 279 279   biuro@mind-up.pl

Komunikacja międzypokoleniowa

X, Y, Z– komunikacja międzypokoleniowa i wykorzystanie potencjału wynikającego z różnic pokoleń w organizacji w praktyce

Otwartość na różnice międzypokoleniowe

  • Charakterystyka pokoleń X, Y, Z
  • Z czego wynikają różnice (sytuacja społeczna, wychowanie, czas wolny, autorytety, rynek pracy, sytuacja zawodowa)
  • Różne postrzeganie środowiska pracy (oczekiwania, cenione wartości, cechy idealnego pracownika, dostępność ofert pracy)
  • Stereotypy na temat każdego z pokoleń – dużo mówią, generalizują, czy nie kłamią?
  • Jak odróżnić etykietowanie utrudniające wzajemne zrozumienie i dialog vs. przydatny skrót myślowy?

Różne pokolenia i …

  • Różne wartości
  • Różne potrzeby
  • Różne oczekiwania
  • Różne sposoby komunikacji i motywowania…

Komunikacja między pokoleniami X,Y,Z

  • Najczęstsze przyczyny nieporozumień
  • Czego w komunikacji oczekują ode mnie inne pokolenia?
  • Blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowania
  • Jak projektować i dostosować przekaz uwzględnieniem różnic międzypokoleniowych?
  • Informacja zwrotna w praktyce: feedback vs. feedforward
  • Sytuacje trudne– asertywność w komunikacji
  • Budowanie autorytetu poprzez adekwatną komunikację

Motywacja i zarządzanie (techniki i umiejętności) z uwzględnieniem specyfiki pokoleń X,Y,Z

  • Jak skutecznie wyznaczać cele i zadania?
  • Co nas motywuje i jak możemy wpływać na motywację innych?
  • Jak skutecznie z uwzględnieniem kompetencji dzielić zadania w zespole?
  • Czy pokolenie Z jest trudne w zarządzaniu? Dlaczego zamiast „co mają robić”, mam mówić „po co mają coś robić”?
  • Co i jak zrobić, żeby za chwilę nie brakowało nam pracowników?
  • Rekrutacja X,Y,Z na czym zależy poszczególnym pokoleniom?

Budowanie współpracy i korzyści z wielopokoleniowych zespołów w organizacji

  • Jak wzajemnie się uzupełniać w biznesie i stworzyć atmosferę efektywnej współpracy?
  • Szybsze reagowanie i dopasowanie do zmieniającego się rynku pracy
  • Zarządzanie konfliktami międzypokoleniowymi
  • Dzielenie się wiedzą i lepsza wydajność dzięki połączeniu kompetencji

Korzyści dla uczestników i organizacji:

  • Poznanie i zrozumienie charakterystyki poszczególnych pokoleń
  • Lepsza komunikacja między pracownikami
  • Zwiększenie umiejętności motywowania pracowników
  • Poznanie zasad komunikacji z pracownikami reprezentującymi różne pokolenia
  • Bardziej efektywna współpraca i satysfakcja osób zatrudnionych dzięki nabyciu umiejętności budowania lepszych relacji z przedstawicielami różnych pokoleń
  • Poprawaprocesów wewnątrz organizacji dzięki lepszemu przepływowi wiedzy w zespołach mieszanych.

Szkolenie może być prowadzone przez dwóch Trenerów reprezentujących różne pokolenia, co daje unikalną szansę na praktyczne odniesienie się do tematu, przećwiczenie i omówienie wszystkich ważnych kwestii z różnych perspektyw.