Webinar/Szkolenie

Reagowanie na krytykę

Zrozumienie roli krytyki i adekwatne na nią reagowanie pozwala na stworzenie przestrzeni do szczerej i otwartej rozmowy, a tym samym, otworzenie się na zmianę i możliwości dalszego rozwoju.

Celem warsztatu jest wzmocnienie umiejętności konstruktywnego przyjmowaniu krytyki, żeby z prezentu, który dostajemy w postaci informacji zwrotnej zrobić jak najlepszy użytek.

Podczas szkolenia "Reagowanie na krytykę" odpowiemy m.in. na pytania:

  • Jakie są rodzaje krytyki, jak je odróżnić i jak na nie reagować?
      • krytyka konstruktywna i destrukcyjna
      • krytyka słuszna, niesłuszna, częściowo słuszna
      • krytyka uogólniona, oceniająca osobę a nie działanie, zaskakująca nas
  • Jakie są typowe reakcje na krytykę? Jak rozwijać te, które nam służą?
  • Dlaczego często trudno nam poradzić sobie z krytyką?
  • Jak działa nasz mózg, gdy słyszy krytykę i dlaczego krytyka u wielu osób uruchamia „fabrykę hormonów stresu”? Konkretne wskazówki, co wtedy zrobić.
  • Jakie są praktyczne sposoby na uspokojenie, gdy jesteśmy krytykowani?
  • Jaki wygląda algorytm przyjmowania krytycznej informacji zwrotnej?
  • Jakie cechy i umiejętności wspierają naszą skuteczną reakcję na krytykę? Jak je rozwijać?
      • Adekwatne poczucie własnej wartości- co oznacza i jak o nie dbać?
      • Umiejętność rozpoznawania i kontrolowania naszego dialogu wewnętrznego
      • Znajomość technik zarządzania emocjami, które pozwalają uniknąć impulsywnych reakcji
      • Postawa asertywna
      • Odporność psychiczna