Webinar/Szkolenie
Reagowanie na krytykę
Zrozumienie roli krytyki i adekwatne na nią reagowanie pozwala na stworzenie przestrzeni do szczerej i otwartej rozmowy, a tym samym, otworzenie się na zmianę i możliwości dalszego rozwoju.
Celem warsztatu jest wzmocnienie umiejętności konstruktywnego przyjmowaniu krytyki, żeby z prezentu, który dostajemy w postaci informacji zwrotnej zrobić jak najlepszy użytek.
Podczas szkolenia "Reagowanie na krytykę" odpowiemy m.in. na pytania:
- Jakie są rodzaje krytyki, jak je odróżnić i jak na nie reagować?
- krytyka konstruktywna i destrukcyjna
- krytyka słuszna, niesłuszna, częściowo słuszna
- krytyka uogólniona, oceniająca osobę a nie działanie, zaskakująca nas
- Jakie są typowe reakcje na krytykę? Jak rozwijać te, które nam służą?
- Dlaczego często trudno nam poradzić sobie z krytyką?
- Jak działa nasz mózg, gdy słyszy krytykę i dlaczego krytyka u wielu osób uruchamia „fabrykę hormonów stresu”? Konkretne wskazówki, co wtedy zrobić.
- Jakie są praktyczne sposoby na uspokojenie, gdy jesteśmy krytykowani?
- Jaki wygląda algorytm przyjmowania krytycznej informacji zwrotnej?
- Jakie cechy i umiejętności wspierają naszą skuteczną reakcję na krytykę? Jak je rozwijać?
- Adekwatne poczucie własnej wartości- co oznacza i jak o nie dbać?
- Umiejętność rozpoznawania i kontrolowania naszego dialogu wewnętrznego
- Znajomość technik zarządzania emocjami, które pozwalają uniknąć impulsywnych reakcji
- Postawa asertywna
- Odporność psychiczna