692 279 279   biuro@mind-up.pl

Skuteczny manager- Trening umiejętności managerskich

Szkolenie jest przeznaczone dla managerów, którym zależy na doskonaleniu swoich kompetencji.Bardzo duży akcent położony jest na kwestie praktyczne, co przekłada się na efektywność warsztatów. Na warsztat zapraszany zarówno osoby, które mają już doświadczenie managerskie, oraz te, które rozpoczynają swoją managerską przygodą.

Proponowany program warsztatu 2 dniowego:

1. Kompetencje managerskie

• Analiza zasobów- warsztat kompetencyjny
• autodiagnoza i budowanie świadomości silnych i słabszych (rozwojowych) stron
• jak skutecznie wpływać na zachowania pracowników ( Koncepcja Triady Kluczowych Kompetencji)

2. Najnowsze trendy, nowoczesne przywództwo i turkusowe organizacje

• rola lidera w nowoczesnym rozumieniu przywództwa
• różne style menedżerskie – ich zalety i wady
• zarządzanie zgodne z ideą turkusowych organizacji (trzy filary Turkusowej organizacji: samozarządzanie, dążenie do pełni i cel ewolucyjny)

3. Budowanie autorytetu Lidera

• jak wzmacniać swój autorytet managerski?
• 4 style budowania autorytetu w skutecznym zarządzaniu

4. Budowanie, zarządzanie i rozwijanie efektywnego zespołu

• etapy rozwoju – cztery poziomy dojrzałości pracownika i momenty krytyczne w rozwoju
• wzmacnianie poprzez udzielanie pochwał, docenianie, powierzanie zadań i stanowisk
• wspieranie innych w rozwoju-dbanie o rozwój pracowników jako zadanie dla managera
• kiedy wybrać trening, konsulting, coaching, mentoring ? Praktyczne wskazówki, które działania są najskuteczniejsze w różnych sytuacjach

 

5. Motywowanie, zaangażowanie, odpowiedzialność i współodpowiedzialność w zespole

• motywacja i automotywacja- jak powstaje, skąd ją czerpać i rozwijać?
• motywatory finansowe i pozafinansowe
• praktyczne wskazówki jak sprawić, żeby ludzie w Twoim zespole chcieli działać?
• idea „złotego kręgu” w procesie pobudzania motywacji i automotywacji
• bazowanie na tym, co nas łączy, czyli współpraca oparta na wspólnych celach i wartościach

6. Skuteczna komunikacja managera z zespołem

• narzędzia efektywnej komunikacji
• różne typy osobowości i wynikające z tego style komunikacyjne- jak je rozpoznać i jak docierać do różnych typów?
• jeźdźcy apokalipsy- pułapki i zakłócenia w komunikacji,na jakie aspekty komunikacji w zespole manager powinien być szczególnie czujny?
• jaką rolę w budowaniu porozumienia w zespole ma konstruktywna komunikacja?

7. Delegowanie jest sztuką

• prowadzenie rozmowy delegującej z pracownikiem- najważniejsze zasady i ćwiczenia praktyczne
• jak delegować, aby mieć jasność w kwestii wyegzekwowania rezultatów?
• ustalenie sposobu oceny realizacji zlecanego zadania.

8. Informacja zwrotna

• budowanie kultury efektywnego i uczciwego feedbacku- baza praktycznych sposobów na udzielanie rozwojowej i korygującej informacji zwrotnej
• metoda FUO, FUKO i FUKO+, czyli jak wpływać na innych i sprawić, by ludzie chcieli przyjmować feedback i modyfikować swoje zachowania
• technika SSC- Stop, Start, Continue
indywidualna gotowość i „pojemność” współpracowników na informację zwrotną

9. Trudne rozmowy managerskie

• konstruktywna krytyka oraz stawianie granic w sytuacjach trudnych (np. oporu, niezgody)
• jak przekazywać trudne i niepopularne informacje?
• jak być szefem swoich wcześniejszych „kolegów z zespołu”, czyli jak zachować równowagę między dobrymi relacjami a zadaniami?
• umiejętność rozpoznawania i zarządzania siedmioma dysfunkcjami pracy zespołowej w praktyce
• rozmowa dyscyplinująca i zwalnianie

10. Planowanie dalszego rozwoju w roli managera

• Action plan- jak w praktyce wykorzystać swoje zasoby, jakie cechy rozwijać, aby stać się bardziej skutecznym managerem?

Korzyści dla uczestników:

• Zdobędziesz praktyczne narzędzia przydatne w skutecznym zarządzaniu
• Dowiesz się jak jako manager, wykorzystując odpowiednie techniki, budować porozumienie i współpracę w zespole
• Dowiesz się jak rozmawiać z osobami mającymi zupełnie odmienne sposoby myślenia i widzenia świata
• Nauczysz się efektywnie komunikowaći skutecznie wpływać na pracownika
• Będziesz bardziej świadomy mechanizmów motywacyjnych .
• Poznasz i w praktyce przećwiczysz różne modele informacji zwrotnej
• Nauczysz się angażowania i motywowania podwładnych
• Dowiesz się jaki jest najefektywniejszy sposób komunikacji w zależności od etapu rozwoju pracownika

W celu zaangażowania uczestników, wzmocnienia i przyspieszenia procesu uczenia, podczas warsztatów stosowane są różnorodne metody warsztatowe:

• ćwiczenia i symulacje praktyczne
• grupowe dyskusje moderowane, burze mózgów
• prace w małych grupach, ćwiczenia w parach
• możliwość nagrywania scenek
• gry symulacyjne
• mini wykłady
• interesujące prezentacje multimedialne, filmy, scenki obrazujące omawiane zagadnienie
• studia przypadków (analiza przypadków z praktyki biznesowej)
• testy, quizy i kwestionariusze
• feedback trenera
• omówienia trenerskie i wyciąganie praktycznych wniosków.