Efektywnie porozumiewać się z innymi bez względu na sytuacje, zajmowane stanowisko, czy osobowość Twojego rozmówcy
Konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej i nie podcinać skrzydeł swoim rozmówcom
Świadomie kreować pozytywne relacje z innymi
Budować porozumienie unikając konfliktów i nieporozumień
Weź udział w warsztacie.
Program warsztatu "Konstruktywna komunikacja i budowanie porozumienia":
1. Czym jest konstruktywna komunikacja interpersonalna?
Struktura komunikatu – w jaki sposób się komunikujemy?
Nadawanie intencji vs. interpretacja komunikatów – co powoduje, że z jednymi natychmiast znajdujemy ‘wspólny język’, zaś z innymi nie możemy się porozumieć?
Jaką rolę w budowaniu porozumienia ma konstruktywna komunikacja?
2. Elementy komunikacji wspierające budowanie dobrych relacji
Narzędzia aktywnego słuchania – Co to znaczy aktywnie słuchać?
Tajemnicza moc pytań – rodzaje i funkcje pytań w budowaniu relacji i porozumienia
Psycholingwistyka jako narzędzie skutecznej komunikacji – słowa mają moc!
Struktury językowe oddziałujące na podświadomość – jak zwiększyć siłę komunikatu stosując przemyślane struktury wypowiedzi.
3. Co nam przeszkadza w budowaniu porozumienia i jak stawić temu czoła?
Postawy życiowe wg Harrisa i ich rola postaw w kształtowaniu relacji z innymi – co myślisz o sobie i innych i jaki to ma wpływ na relacje z otoczeniem?
Transakcje komplementarne w komunikacji i ich wpływ na budowanie porozumienia.
4. Sposoby myślenia i style komunikowania się innych ludzi
Identyfikacja stylów komunikowania się własnych i cudzych (autodiagnoza)
Sposoby komunikowania się – czyli co i jak do kogo mówić
Jak rozpoznawać poszczególne style, i jak wykorzystać tą wiedzę na co dzień?
5. Konstruktywna krytyka oraz stawianie granic w sytuacjach trudnych
Komunikat JA, jego znaczenie i zastosowanie w sytuacji dawania konstruktywnej informacji zwrotnej
Jak wpływać na innych i sprawić, by ludzie chcieli przyjmować feedback i modyfikować swoje zachowania
6. Informacja zwrotna (feedback i feedforward) jako narzędzie budujące porozumienie
Budowanie kultury efektywnego i uczciwego feedbacku
Baza praktycznych sposobów na udzielanie rozwojowej i korygującej informacji zwrotnej
Techniki SSC- Stop, Start, Continue, kanapka, FUKO- ich skuteczność, kiedy i jak je wykorzystywać w praktyce
Indywidualna gotowość i „pojemność” współpracowników na informację zwrotną
Jak zwiększać otwartość na dawanie i przyjmowanie informacji zwrotnej- informacja zwrotna traktowana jak „prezent”.
7. Budowanie porozumienia w praktyce
Uczciwa odpowiedź na pytanie „Chcesz mieć rację, czy relację?”
Małe zmiany, które powodują dużą różnicę, czyli na co warto zwracać uwagę w codziennej komunikacji, żeby budować autentyczne porozumienie
NVC – Porozumienie bez przemocy wg. Marshalla Rosenberga, praktycznie o języku pokoju w świecie konfliktów.
8. Moje kluczowe kompetencje w konstruktywnej komunikacji
Autodiagnoza silnych i słabszych (rozwojowych) stron
Action plan- jak w praktyce wykorzystać swoje zasoby, jakie cechy rozwijać, aby skuteczniej się komunikować?
Korzyści dla uczestników szkolenia: „Konstruktywna komunikacja”:
Dowiesz się jak wykorzystując odpowiednie techniki budować porozumienie i współpracę
Zrozumiesz dlaczego z niektórymi osobami znajdujesz wspólny język podczas gdy z innymi nie możesz dojść do porozumienia
Dowiesz się jak rozmawiać z osobami mającymi zupełnie odmienne sposoby myślenia i widzenia świata
Nauczysz się efektywnie komunikować innym co myślisz i czego potrzebujesz
Dowiesz się jak wykorzystując konstruktywną komunikację egzekwować i zwiększać skuteczność swoją i innych
Okryjesz co Cię ogranicza, jakie są Twoje silne strony w komunikacji a które obszary warto doskonalić
W celu zaangażowania uczestników, wzmocnienia i przyspieszenia procesu uczenia, podczas warsztatów stosowane są różnorodne metody warsztatowe:
studia przypadków (analiza przypadków z praktyki biznesowej)
testy, quizy i kwestionariusze
feedback trenera
omówienia trenerskie i wyciąganie praktycznych wniosków.
Opinie o szkoleniu "Konstruktywna komunikacja"
5/5
Dzięki szkoleniu poznałam nowe zagadnienia z dziedziny komunikacji. Wiem że to, czego dowiedziałam się na warsztacie realnie pomoże mi w życiu prywatnym i zawodowym.
Paulina Wydryszek-Dąbrowska Manager ds. Usług Wsparcia Biznesu | Sodexo Polska
5/5
Podczas szkolenia trener zbudował świetną atmosferę zaufania i intymności, która pozwoliła na rozwój kompetencji miękkich. A oprócz tego świetnie się bawiłam!
Karolina Ambroziak Starszy specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju| CUPT
5/5
Trener jest bardzo dobrze przygotowany merytorycznie. Buduje bardzo otwartą atmosferę podczas szklenia. Dużym plusem jest to, że na warsztacie uczyliśmy się poprzez doświadczanie.
Katarzyna Cymiel Młodszy Manager ds. Personalnych | AMBRA