Szkolenie
Inteligencja emocjonalna i zarządzanie stresem
Program warsztatu:
1. Czym jest inteligencja emocjonalna (IE)
- Różne formy ujmowania IE
- Zdolności składające się na IE
- IE to czynnik wrodzony czy zdolność kształtująca się poprzez doświadczenie
- Różnice między inteligencją „akademicką” a IE
- Czy inteligencja ogólna a emocjonalna są od siebie zależne?
2. Emocje w życiu człowieka
- Typologia emocji – klasyfikacja wg Plutchnika i model afektu Russella
- Psychologiczna charakterystyka emocji
- Skąd biorą się emocje
- Nazywanie i wyrażanie własnych emocji i potrzeb
- „Automatyczne myśli”, wyobrażenia i wspomnienia towarzyszące nam na co dzień i ich rola
- Nie ma złych i dobrych emocji. Emocje po prostu są – i to dobrze. Jak nimi zarządzać, aby odkryć, że są naszym sprzymierzeńcem
- Rozpoznawanie emocji u innych ludzi
- Różnice indywidualne w reagowaniu emocjonalnym
- Jak wykorzystywać informacje i potencjał, jaki oferują nam emocje
- IE a osiąganie sukcesów
- IE a asertywność
- Samoakceptacja i szacunek do siebie
- Poznanie swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju
3. Świadomy wpływ na emocje
- Regulacja emocji (osłabianie i wzmacnianie stanów emocjonalnych)
- Poziom myśli i naszych przekonań- jaki ma wpływ na odczuwane emocje?
- Ekspresja emocjonalna
4. Stres- przyjaciel czy wróg? Po co nam stres?
- Skąd bierze się stres, jakie sytuacje w moim życiu go wywołują?
- Co się dzieje w naszym organizmie pod wpływem stresu
- Skutki stresu utrzymującego się przez dłuższy czas
- Cechy „dobrze przeżytego” stresu
- Jak „wziąć” sobie ze stresu to, co najlepsze? Sztuka zarządzania stresem
- Co mówią nam nasze wewnętrzne myśli? Jakie są ich konsekwencje dla nas?
- Ocena naszych przekonań i praca nad nimi
- Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych – test
- Konstruktywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Dobry relaks i elementy work life balance
5. IE a skuteczna komunikacja i efektywna praca w zespole
- Skuteczna komunikacja w praktyce
- Rozpoznawanie, kierowanie emocjami członków zespołu, motywowanie i osiąganie celów biznesowych
- Podejmowanie decyzji w stresujących sytuacjach
- Jak „pociągnąć” zespół za sobą
- IE jako zdolność do lepszego poznania członków swojego zespołu
- Sztuka rozwiązywania konfliktów w zespole
- Efektywna współpraca z innymi ludźmi
Korzyści z posiadania wysoko rozwiniętej IE:
- Bycie „w kontakcie” ze swoimi emocjami, troska o siebie i o swoje potrzeby, co sprzyja zdrowiu psychicznemu i fizycznemu
- Zainteresowanie innymi ludźmi, głębsze ich rozumienie, dzięki czemu łatwiej jest nawiązywać i utrzymywać dobre i satysfakcjonujące relacje
- Twórcze rozwiązywanie konfliktów
- Świadomość emocji własnych i innych ludzi w relacjach
- Ułatwia nabywanie kompetencji społecznych
- Pozwala na skuteczne radzenie sobie z sytuacjami trudnymi, przez co człowiek częściej doświadcza pozytywnych stanów emocjonalnych, co wpływa na jego dobrostan i poczucie szczęścia, satysfakcji i zadowolenie z życia
- IE to umiejętność niezbędna do bycia skutecznym managerem
Opinie o szkoleniu "Inteligencja emocjonalna"
Bardzo interesujące szkolenie, przeplatane ciekawymi materiałami i prezentacjami. Podobała mi się atmosfera, relacja z prowadzącą i pozostałymi uczestnikami. To szkolenie było jednym z najlepszych, w którym brałam udział. Zaangażowanie prowadzącej na 200%. Bardzo polecam!
Anna Majek
Ekspert ds. Rachunkowości Operacyjnej | Santander Bank
Trener odnosił się do potrzeb uczestników. Tak jak chciałam- było dużo praktyki. Otwartość trenera spowodowała, że atmosfera i praca była bardzo przyjemna. WIĘCEJ TAKICH TRENERÓW Z PASJĄ!!!
Anna Grabińska
Starszy Sp. Biuro Prawne | Agencja Rezerw Materiałowych
Warsztaty prowadzone są w dobrej atmosferze. Można śmiało być aktywnym uczestnikiem, a nie tylko biernym słuchaczem. Trenerka reaguje na potrzeby grupy i potrafi zmotywować do udziału w ćwiczeniach.
Aneta Mazewska
Specjalista ds.finansowo-księgowych | Mareckie Wodociągi