Szkolenie

Skuteczny manager - Trening umiejętności managerskich

Szkolenie jest przeznaczone dla managerów, którym zależy na doskonaleniu swoich kompetencji. Bardzo duży akcent położony jest na kwestie praktyczne, co przekłada się na efektywność warsztatów. Na warsztat zapraszany zarówno osoby, które mają już doświadczenie managerskie, oraz te, które rozpoczynają swoją managerską przygodą.

Program warsztatu „Skuteczny manager”:

1. Kompetencje managerskie

  • analiza zasobów- warsztat kompetencyjny
  • autodiagnoza i budowanie świadomości silnych i słabszych (rozwojowych) stron
  • jak skutecznie wpływać na zachowania pracowników 

2. Najnowsze trendy, nowoczesne przywództwo

  • rola lidera w nowoczesnym rozumieniu przywództwa
  • różne style menedżerskie – ich zalety i wady
  • zarządzanie zgodne z ideą turkusowych organizacji

3. Budowanie autorytetu Lidera

  • jak wzmacniać swój autorytet managerski?
  • 4 style budowania autorytetu w skutecznym zarządzaniu

4. Budowanie, zarządzanie i rozwijanie efektywnego zespołu

  • etapy rozwoju – cztery poziomy dojrzałości pracownika i momenty krytyczne w rozwoju
  • wzmacnianie poprzez udzielanie pochwał, docenianie, powierzanie zadań i stanowisk
  • wspieranie innych w rozwoju-dbanie o rozwój pracowników jako zadanie dla managera
  • kiedy wybrać trening, konsulting, coaching, mentoring ? Praktyczne wskazówki, które działania są najskuteczniejsze w różnych sytuacjach

5. Motywowanie, zaangażowanie, odpowiedzialność i współodpowiedzialność w zespole

  • motywacja i automotywacja- jak powstaje, skąd ją czerpać i rozwijać?
  • motywatory finansowe i pozafinansowe
  • praktyczne wskazówki jak sprawić, żeby ludzie w Twoim zespole chcieli działać?
  • idea „złotego kręgu” w procesie pobudzania motywacji i automotywacji
  • bazowanie na tym, co nas łączy, czyli współpraca oparta na wspólnych celach i wartościach

6. Skuteczna komunikacja managera z zespołem

  • narzędzia efektywnej komunikacji
  • różne typy osobowości i wynikające z tego style komunikacyjne – jak je rozpoznać i jak docierać do różnych typów?
  • jeźdźcy apokalipsy – pułapki i zakłócenia w komunikacji, na jakie aspekty komunikacji w zespole manager powinien być szczególnie czujny?
  • jaką rolę w budowaniu porozumienia w zespole ma konstruktywna komunikacja?

7. Delegowanie jest sztuką

  • prowadzenie rozmowy delegującej z pracownikiem – najważniejsze zasady i ćwiczenia praktyczne
  • jak delegować, aby mieć jasność w kwestii wyegzekwowania rezultatów?
  • ustalenie sposobu oceny realizacji zlecanego zadania

8. Informacja zwrotna

  • budowanie kultury efektywnego i uczciwego feedbacku- baza praktycznych sposobów na udzielanie rozwojowej i korygującej informacji zwrotnej
  • metoda FUO, FUKO i FUKO+, czyli jak wpływać na innych i sprawić, by ludzie chcieli przyjmować feedback i modyfikować swoje zachowania
  • technika SSC – Stop, Start, Continue
  • indywidualna gotowość i „pojemność” współpracowników na informację zwrotną

9. Trudne rozmowy managerskie

  • konstruktywna krytyka oraz stawianie granic w sytuacjach trudnych (np. oporu, niezgody)
  • jak przekazywać trudne i niepopularne informacje?
  • jak być szefem swoich wcześniejszych „kolegów z zespołu”, czyli jak zachować równowagę między dobrymi relacjami a zadaniami?
  • umiejętność rozpoznawania i zarządzania pięcioma dysfunkcjami pracy zespołowej w praktyce

10. Planowanie dalszego rozwoju w roli managera

  • Action plan- jak w praktyce wykorzystać swoje zasoby, jakie cechy rozwijać, aby stać się bardziej skutecznym managerem?

Korzyści dla uczestników szkolenia „Skuteczny manager”:

  • Zdobędziesz praktyczne narzędzia przydatne w skutecznym zarządzaniu
  • Dowiesz się jak jako manager, wykorzystując odpowiednie techniki, budować porozumienie i współpracę w zespole
  • Dowiesz się jak rozmawiać z osobami mającymi zupełnie odmienne sposoby myślenia i widzenia świata
  • Nauczysz się efektywnie komunikować i skutecznie wpływać na pracownika
  • Będziesz bardziej świadomy mechanizmów motywacyjnych
  • Poznasz i w praktyce przećwiczysz różne modele informacji zwrotnej
  • Nauczysz się angażowania i motywowania podwładnych
  • Dowiesz się jaki jest najefektywniejszy sposób komunikacji w zależności od etapu rozwoju pracownika

W celu zaangażowania uczestników, wzmocnienia i przyspieszenia procesu uczenia, podczas warsztatów stosowane są różnorodne metody warsztatowe:

Interesujące prezentacje multimedialne

Feedback trenera

Studia przypadków z praktyki biznesowej

Możliwość nagrywania scenek

Grupowe dyskusje moderowane, burze mózgów

Gry symulacyjne

Filmy i scenki obrazujące omawiane zagadnienie

Testy, quizy i kwestionariusze

Prace w małych grupach, ćwiczenia w parach

Mini wykłady

Omówienia trenerskie i wyciąganie wniosków

Ćwiczenia i symulacje praktyczne

Opinie o szkoleniu "Skuteczny manager"

5/5

Szkolenie przeprowadzone w profesjonalny sposób. Trener na bieżąco reagował na potrzeby uczestników. Pozwolił nam opowiedzieć o swoim doświadczeniu zawodowym i na tej postawie dobierał omawiane treści. Dlatego ćwiczenia i scenki były adekwatne do potrzeb uczestników. Merytorycznie na 5, bardzo dużo przydatnej wiedzy.

Joanna Skiba
HR Business Partner | ZPUE

5/5

Trener zbadał, co z tematyki warsztatu przyda się poszczególnym uczestnikom i podczas omawiania materiału nawiązywał do tego. Słowem: bardzo dobre szkolenie, życzliwe nastawienie trenera i zwrócenie uwagi na potrzeby uczestników.

Marta Krejpowicz
Polski Komitet Normalizacyjny

5/5

Trener bardzo dobrze „zaopiekował się” grupą, która poprzez otwarty kontakt i dzielenie się doświadczeniem zyskała chęci do dalszego rozwoju. Techniki i materiały wykorzystane podczas szkolenia świetnie zaspokoiły potrzeby każdego z odbiorców.

Żaneta Rajca-Hajligtag 
HR Business Partner | ZPUE

5/5

Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie. Bardzo trafny przekaz informacji. Atmosfera szkolenia bardzo pozytywna, przez co czułam się swobodnie- pomogło mi to w pracy nad sobą. Styl szkolenia dostosowany do odbiorców.

Grażyna Pasik
Polska Grupa Biogazowa S. A.

Poznaj nasze inne szkolenia: